sobota, 16 marca 2013

Jak owinąć sobie faceta wokół palca?


Historia, którą szczególnie lubię pochodzi z powieści Miguela de Unamuno, Ciotka Tula

Mała dziewczynka bawi się obok wyschniętej studni. W pewnej chwili, przez nieuwagę trąca łokciem lalkę, która wpada na dno ocembrowanego dołu. Niestety, studnia jest zbyt głęboka, żeby wydobyć ulubioną zabawkę. Dziewczynka wylewa z siebie potoki łez – płacze i płacze, aż w końcu studnia wypełnia się po brzegi łzami i lalka wypływa sama.
Zaskakujący sposób, prawda? Ale tylko z pozoru. W rzeczywistości znany od wieków i chętnie nadużywany!

Ktoś określił tę umiejętność mianem „daru łez”, dodając, że w dawnych czasach tą samą metodą święci szantażowali niebo, a dziś kobiety owijają sobie mężczyzn wokół palca.
Doświadczyłem tego nieraz, jako ojciec. Na tym zdjęciu moja córka tryska radością, ale równie dobrze potrafi podtopić mnie łzami...

11 komentarzy:

  1. Czy myślałeś kiedyś o tym by napisać zbiór historyjek specjalnie dla swojej córki?
    Myślę że inni rodzice tez byliny zainteresowani taka książeczką.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc, ułożyłem dla swojej córki sporo bajek. Najczęściej powstawały w określonym celu. Na przykład, gdy zapytała mnie: co to znaczy, że śliwka wpadła w kompot?, odpowiadałem bajką. Niewykluczone, że te bajki w formie audiobooka nagra wkrótce aktorka Teatru Polskiego we Wrocławiu, Aldona Struzik. Ta pani należy do najlepszych lektorów, jakich słuchałem. Wystarczy jej posłuchać w Internecie...

      Usuń
    2. Typowo męskie spojrzenie na kobiece łzy
      Dar łez... kobiety owijają sobie mężczyzn wokół palca. Czy to może być prawda?
      Pewnie tak. I ja mam na sumieniu parę takich grzeszków. Dzisiaj zupełnie inaczej patrzę na łzy, bo i sama bardzo rzadko je wylewam.
      Płacz to niesamowity ból podobny do bólu pękającego serca.Płacz to bezsilność, rezygnacja, strach
      a także i przede wszystkim miłość ta która nie daje spełnienia, ta o której się marzy, ta odrzucona.
      Wiesz Zbyszku małą dziewczynkę wystarczy przytulić tak po prostu po ojcowsku i już jest ok.
      Mój Ojciec też miał sposoby na moje łzy.Teraz nie jest to już takie proste. Można oczyścić łzami kanaliki łzowe
      można rozładować nagromadzone emocje, ale problem najczęściej pozostaje.Dlatego nie powinno się tak odnosić do płaczu bliskiej czy też niebliskiej osoby.
      DAR ŁEZ..załatwianie spraw płaczem. Nie zgadzam się z tym choć pewnie w wielu przypadkach tak jest NIESTETY KOBIETY!

      "Skąd pomysł twój, że to właśnie plus
      Że wypłakać przy nim możesz się
      Czerwony nos, rozmazany tusz
      Masz to u mnie, a u innych nie
      Rycz, mała, rycz, płacz, maleńka, płacz
      Gdy dziś innym szkoda łez
      Mnie nie jest żal, mnie jest na to stać"

      No i co?

      Skąd się bierze pozorna siła psychiki u mężczyzn? Dlaczego udajecie twardzieli?

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteśmy silni ale wobec innych mężczyzn natomiast wobec kobiet zdrowe osobniki męskie są bezbronne.

    jak śpiewał Zaucha:
    Kochane baby, ach! te baby, człek by je łyżkami jadł...
    Tęgi chłop, co lekko w ręku łamie sztaby,
    względem baby jest tak, jak dziecko, całkiem słaby.
    Baby, ach! te baby, czym by bez nich był ten świat...
    Co tu grać, co tu kryć, spróbuj bez baby żyć,
    gdy ci uda się taka sztuka, toś jest chwat.

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, mężczyźni udają twardzieli bo to ich forma obrony przed zranieniem, większość mężczyzn wszystkie swoje lęki skrywa w sobie...
    ..a my kobiety chcemy wesprzeć się na silnym ramieniu, "władze" ma ta która potrafi umiejętnie wykorzystać swoją siłę- sprawić że facet stanie się męski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe... Ale jak facetowi podkręcić iloraz męskości?

      Usuń
  5. Zakazany owies

    Nad stawem, w parku, wśród zieleni,
    Dwie pary oczu patrzą w wodę.
    Siedzą do siebie przytuleni -
    Jeszcze przed ślubem i rozwodem...

    Gdzieś na gałęzi gołąb grucha,
    On ją uwielbia jak koń owies,
    A ona szepce mu do ucha:
    Posłuchaj miły co ci powiem:

    Nie będę sprzątać w twych szufladach,
    Nie będę chciała cię wychować,
    Nigdy nie będę cię spowiadać,
    Nie powiem że mnie boli głowa...

    Nie będę się o głupstwa kłócić,
    ani na ciebie patrzeć krzywo,
    gdy czasem trochę później wrócisz,
    albo wypijesz jakieś piwo.

    Nie każę resztek ci dojadać,
    Jeździć do teściów na wakacje,
    Nie będę nigdzie rozpowiadać,
    że moja matka miała rację.

    Nie będę ciągać cię po sklepach,
    Nie będę marzyć o wygodach,
    Nie powiem ci, kto na mnie czekał
    Gdy byłam jeszcze piękna, młoda.

    Mam wiele marzeń, planów w głowie,
    A kiedy żoną twą zostanę,
    Przestaniesz wreszcie jadać owies
    I płatki będziesz jadł owsiane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fred te wiersze to Twoja działalność czy skądś to bierzesz?

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. hm iloraz męskości P. Zbyszku jest wiele sposobów może np.taniec w zmysłowej bieliźnie..choć myślę ze bez chemii nie będzie dobrych owoców

      Usuń