środa, 24 sierpnia 2016

MAGICZNA SAMOTNIA


Chciałem dziś opowiedzieć o pewnej damie, z którą spotykam się potajemnie w małym opuszczonym domku pod Wrocławiem. Za wyjątkiem paru myszy, które zamieszkały tam na stałe, kilku pająków, a sezonowo także bliżej nie określonej liczbie much i komarów, nikt tam właściwie nie przebywa. Może dlatego to miejsce idealnie nadaje się na schadzki. 


Powinienem wyjaśnić, że nie jest to pani, która cieszyłaby się dobrą reputacją. Ludzie się jej wystrzegają. Chodzą słuchy, że przyczyniła się do śmierci paru osób. Ktoś mi mówił, że z jej powodu co najmniej dwóch facetów w okolicy zapiło się na śmierć; że wkradła się do czyjegoś małżeństwa i doprowadziła do rozwodu, że to, że tamto… słowem, same zarzuty. Tylko dlaczego tak trudno mi w nie uwierzyć?

Bo to przyzwoita kobieta. W gruncie rzeczy ma refleksyjną naturę i łatwo się zaprzyjaźnić. Mówią na nią Samotność i naprawdę nie wiem, dlaczego ludzie się jej tak boją. Dla mnie stała się jak siostra, żoną, matka. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rezygnować z jej towarzystwa. Nauczyłem się z nią rozmawiać o głębokich sprawach, a i ona ma mi sporo do powiedzenia. 
Na zdjęciu u góry widać pokój, w którym się spotykamy. Tu także pracuję. Nieraz przy tym biurku dyskutowaliśmy z sobą do białego rana o historiach, które znacie z moich książek. A że latem okna mam otwarte, to sąsiadom wydaje się, że zdziwaczałem do reszty i gadam ze sobą. To nie prawda! Na kolejnym zdjęciu widać, że mam także inne towarzystwo, którym wolę się pochwalić bardziej niż samochodem. Ale o tym napiszę przy następnej okazji…
Tymczasem zapraszam was do siebie. Do zobaczenia w książce!  




6 komentarzy:

  1. Kłopot z taką damą. Sam doznałem jej towarzystwa, potem mnie opuściła i jakoś za nią nie tęsknię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjaźń z tą panią może być fajna wtedy kiedy oczekuje się jej odwiedzin, a nie wtedy gdy jest się zmuszanym na jej odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej damie nie warto być wiernym :) ale spotkania z nią mogą być bardzo płodne, a nawet korzystne finansowo... trzeba tylko umiejętnie ją wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie ta tak wykorzystywać naiwną kobietę?

      Usuń
  4. Wiem gdzie ten domek. Kiedyś tam zajrzę. Chcę ją poznać,pogawędzić z nią przy herbacie, posluchać... Może ją polubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę dać znać. Spotkanie we troje to nie ich dwoje! ;)

      Usuń